Sunday, November 29, 2009

Hari Raya Korban

Hari rabu 25hb nov 2009, pergi pasar meru kelang dengan laki aku. Belilah ikan ngan daging dengan bahan-bahan untuk rendang and curry. Okay juga daging kat kelang ni. Daging tempatan baru disembelih baru 19 rm sekilo. Beli tulang sekilo lebih untuk buat sup.
Kemudian beli barang runcit and frozen drummet and frankfurter ayamas. Sampai rumah rasa penat lah pulak. Masak jugaklah untuk lunch anak-anak. Esoknya pula khamis 26 aku pegi pasar sek. 6 pepagi untuk beli ayam. Punyalah ramai orang.Beratur orang nak membeli daging.Alhamdulillah aku dah pegi pasar meru,kelang semalam. Aku tinggal nak beli ayam je lagi. Itupun kat gerai ayam ramai orang. alhamdulillah Allah mudahkan dapat beli sekor ayam dengan kadar cepat. Hari ni seisi rumah berpuasa. Alhamdulillah. Pagi aku rebus nasi impit segera. Selepas tu masak rendang daging, sup tulang and kari ayam. Cadang lepas solat zuhr nak pergi telok gong. Suami aku pergi tabung haji and ambank kemudian amik muhd hanif kat komuter.
Aku dan suami bertolak ke telok gong dalam kul 5.30 petang. Anak-anak balik dengan anak no.2 selepas bebuka puasa dan solat isyak.

No comments:

Post a Comment